Jau ne vienerius metus LSMU gimnazijos moksleiviai garsina mokyklą įvairiuose Europos Sąjungos konkursuose ir projektuose. Šį pavasarį Europos Parlamento Informacijos biuras Lietuvoje organizavo Euroscola konkursą, kuriame gimnazistai Mantas Imbrasas, Vilius Zachovajevas, Džiugas Grėbliūnas, Darius Jokubauskas ir Benediktas Antanas Los iškovojo pirmąją vietą ir buvo pakviesti vykti į Europos Parlamento būstinę Strasbūre. Ši pergalė suteikė galimybę 32 gimnazistams dalyvauti atviruose parlamentiniuose jaunimo debatuose.
Spalio 9 d. kartu su 22 ES valstybių narių moksleiviais, šio konkurso nugalėtojais, šešiose darbo grupėse buvo diskutuojama migracijos ir integracijos,  informacijos laisvės ir pilietinio išprusimo, aplinkosaugos ir atsinaujinančios energijos, 2015 - Europos vystymosi metų, jaunimo užimtumo ir Europos ateities temomis.
Oficialų renginį pradėjo Strasbūro biuro vadovas Martinez-Guillen, kuris kartu su Leone Rizzo, Sophie Le Rue ir Anastasia Nikoloudi atsakė į užduodamus moksleivių klausimus. Kiekvienos valstybės atstovai turėjo galimybę pristatyti savo šalį. Buvo džiugu girdėti, kaip mūsų gimnazijos abiturientas Darius Jokubauskas, įvairių respublikinių debatų dalyvis, sklandžia anglų kalba per 1 minutę pristatė Lietuvą, Kauno miestą ir gimnaziją.
Vėliau debatų dalyviai išsiskirstė į įvairias parlamento darbo frakcijų sales. Darbo grupes sudarė visų valstybių dalyvių atstovai.  Kiekviena grupė demokratišku principu iš pasiūlytų kandidatų išsirinko grupės lyderį ir apžvalgininką. Darbo grupėje, nagrinėjančioje aplinkos ir atsinaujinančios energijos temą, pagrindiniu pranešėju buvo išrinktas abiturientas Jonas Ribikauskas, o grupės informacijos laisvė ir aktyvus pilietiškumas grupės lyderiu tapo Darius Jokubauskas. Popietiniame posėdyje visų darbo grupių lyderiai ir apžvalgininkai pateikė nagrinėtų klausimų santraukas ir pasiektus susitarimus. Kiekvienas dalyvis turėjo klausimo ir balsavimo teisę. Euroscola dienos renginį apibendrino Evangelos Gintersos. Buvo priimti visų 6 temų pasiūlyti sprendimai. Renginio pabaigoje skambant ES himnui buvo įneštos visų valstybių narių vėliavos.
Euroscola dienoje moksleiviai susipažino su Europos parlamento struktūra, darbo specifika, balsavimo procedūra ir sprendimų priėmimu bei įgijo gyvenimiškos patirties. Galima pasidžiaugti, kad iš kitų renginio dalyvių ryškiai išsiskyrėme savo žiniomis, sklandžiu bendravimu anglų kalba bei mūsų gimnaziją reprezentuojančia apranga. Šį mūsų išskirtinumą pastebėjo ir kitų valstybių atstovai. Posėdžio pabaigoje įvairių šalių dalyvių rankose plazdėjo mūsų gimnazijos vėliavėlės ir malūnėlis.

Mokinių atsiliepimai:
Diena Strasbūre suteikė labai daug patirties. Visu pirma, gavome galimybę pamatyti, kaip priimami sprendimai dėl Europos Sąjungos ateities, kaip vyksta procesai, diskusijos ir balsavimas. Taip pat tapome parlamentarais  ir galėjome dalyvauti debatuose, reikšti idėjas, balsuoti ir nuspręsti. Daug supratome apie pačią Europos Sąjungą ir pagrindines jos problemas, kurias turime spręsti ir mes patys. Taip pat susipažinome su naujais žmonėmis, susiradome draugų užsieniečių, dalinomės patirtimi, įspūdžiais, netgi kontaktais, tad tikiuosi, kad ir ateityje palaikysime ryšius. Diena Strasbūre suteikė mums - jauniems, smalsiems žmonėms - labai daug patirties.

Emilija Šinkūnaitė

Ši išvyka į Europos parlamentą man labai patiko. Turėjau galimybę pamatyti ne tik parlamento veikimo principus ar patalpas, bet ir pati pabandyti pasvarstyti apie įvairias globalias problemas. Pagrindinis aspektas, kurį nagrinėjau kartu su keliais bendraklasiais buvo apie jaunimo įsidarbinimą. Tai yra viena aktualiausių temų mums - besiruošiantiems išeiti į platų pasirinkimo kelią pabaigus mokyklą. Taip pat labai džiaugiuosi savo mokyklos atstovais, kurie labai gražiai pristatė ne tik mūsų mokyklą, bet ir visą miestą.

Gabrielė Jakuškaitė

Diena Strasbūre, Europos parlamente, paliko man didelį įspūdį. Priėmimas, diskusijos, darbas darbo grupėse, vieši pasisakymai ir prisistatymai buvo ne tik gera patirtis, bet ir puiki proga susirasti pažinčių visoje Europoje. Ir anksčiau esu dalyvavusi panašaus tipo renginiuose, tačiau tik Lietuvos mastu. MEP (mokomasis Europos parlamentas), kuriame teko pabuvoti nė iš tolo nei mastu, nei lygiu neprilygsta patirčiai Strasbūre.

Gabija Kilkutė

Strasbūre esančiame Europos parlamente didžiavausi savo klasės draugais, kurie prieš visą auditoriją pristatė mus, LSMU gimnaziją ir visą Lietuvą. Iš visų dalyvių išsiskyrėme savo rimtumu, pasiruošimu diskusijoms, gražiomis uniformomis, mokyklos vėliavėlėmis bei malūnėliais, kuriuos padovanojome kitų šalių atstovams. Sutikome kaimynus Latvius ir galėjome diskutuoti mūsų šalims svarbiomis temomis: Rusijos agresija, euro įvedimas ir t.t. Buvome pastebėti Didžiosios Britanijos atstovo, kuris ne tik viešai pabrėžė sunkią ir rizikingą Lietuvos valstybės ateitį ir pasiūlė parlamentarams atsisukti ir skirti daugiau dėmesio Baltijos šalims, bet ir pasidžiaugė mūsų grupės atstovais, kurie dirbo darbo grupėje analizuodami "The Future of Europe" temą .Taip pat kelionės metu artimiau pažinome vienas kitą, supratome, kokie žmonės iš tikrųjų esame, daug juokėmės ir daug šnekėjomės. Kelionės metu įgijau naujos patirties ir ją prisiminsiu dar ilgai.

Gabrielė Babarskaitė

Su grupe diskutavome apie dabar labai ūmią problemą Europos Sąjungoje - imigraciją iš Azijos ir Afrikos valstybių, imigrantų paskirstymą, jų integraciją į mūsų visuomenę ir kultūrą. Aptarėme, kokių taisyklių turėtų būti laikomasi, kokie reikalavimai turėtų būti taikomi. Pradžioje kalbėjomės su slovėnais. Jie nusivylę Europos Sąjungos požiūriu ir jiems taikomais reikalavimais. Sakė, kad jų šalyje situacija labai sunki, o daryti nieko negali, nes neleidžia ES. Vėliau savo nuomonę išsakė Didžiosios Britanijos bei Švedijos atstovai. Pastarieji teigė, kad reiktų priimti visus, o anglai sakė, jog pagalbą suteikti reiktų tik minimalią, nes iš imigrantų valstybei nedaug naudos. Taigi, buvo tikrai įdomi patirtis ir labai džiaugiuosi turėjęs galimybę sudalyvauti šiame projekte.

Džiugas Liaudinskas

Šių metų spalio 9 dieną turėjau išskirtinę galimybę apsilankyti Europos parlamente Strasbūre bei sudalyvauti Euroscolos projekte. Šio vizito metu supratau daug naudingų dalykų. Visų pirma, įsitikinau, jog darbas Europos parlamente nėra toks paprastas, koks gali atrodyti iš šalies. Nesibaigiančios diskusijos, kompromisų paieškos yra labai sunkus darbas, kurį riboja laiko limitas, o sprendimas turi būti priimtinas tiek europarlamentarams, tiek Europos gyventojams, tačiau nuomonės dažnai išsiskiria net tarp pačių politikų. Tad tikrai pakeičiau požiūrį apie politikų darbą. Taip pat šio vizito metu supratau, jog niekada negalėčiau dirbti šio darbo, todėl esu be galo dėkinga savo draugams ir mokyklai už suteiktą progą patikrinti save europarlamentarės pareigose, tai padėjo man aiškiau suprasti, kuo noriu ar nenoriu tapti ateityje. Debatai, diskusijos, ginčai – nėra lengvas darbas. Be to Euroscolos projektas man suteikė galimybę pažinti kitų Europos šalių bendraamžius. Buvo įdomu pabendrauti, nes mūsų kultūros yra išties labai skirtingos, nepaisant to, kad esame vienas žemynas. Taigi dalyvavimas šiame projekte suteikė man neįkainojamos patirties bei paliko didelį įspūdį.


Aristida Markauskaitė

Europos parlamentas man paliko labai didelį įspūdį. Žmonės, vieta, organizavimas, originalumas - šio puikaus renginio priežastys. Euroscola konkurso laimėjimas mums leido nors vienai dienai pasijausti Europos Parlamento nariais, dalyvauti debatuose ir sprendimų priėmimuose. Renginys buvo geras, bet ne tobulas. Man trūko labiau argumentuotų atsakymų į klausimus. Pavyzdžiui, vienas iš tokių pagrindinių aspektų, į kurį pasigedau konkretesnių atsakymų arba bent jau rimtesnio aptarimo, buvo apie Rusijos agresija. Šis klausimas buvo paliktas ir man truputį smalsu, kodėl tokios aktualios problemos liko nepaliestos.

Gytis Liutkauskas

Man buvo labai įdomu pamatyti ir įsijausti į europarlamento gyvenimą nors vienai dienai. Tokią galimybę man suteikė Europos parlamento organizuojamas renginys Euroscola 2015. Renginio metu vaikų grupės iš visų Europos Sąjungos šalių atvyksta į Europos parlamento būstinę Strasbūre. Iš pradžių mums buvo papasakota apie darbą europarlamente ir atsakyta į mums rūpimus klausimus. Vėliau pasiskirstę į tam tikras grupes ėjome į mažesnes sales diskutuoti įvairiomis temomis ir priimti sprendimus. Mano tema buvo „2015 year of Europe development”. Mes išrinkome vieną savo grupės oratorių ir vieną sekretorių. Vėliau baigę diskutuoti ėjome į didžiają salę ir pristatėme savo problemos sprendimus. Išklausę mokiniai turėjo balsuoti, ar sutinka, ar prieštarauja išsakytam sprendimui. Tai buvo labai gera patirtis, tačiau trūko tikslesnių ir išsamesnių atsakymų į mums aktualius klausimus. Mūsų atstovaujama delegacija paliko visiems išties gerą įspūdį, kadangi aktyviai dalyvavo diskusijoje ir puikiai reprezentavo savo mokyklą, buvo draugiški.

Kipras Balčiūnas

Europos parlamente labiausiai patiko drauge savo grupėje ieškoti sprendimų, kaip sumažinti jaunimo nedarbo procentą. Taip pat įdomu buvo klausyti ir kitų grupių, kurių temos buvo kitokios, stebėti žmones iš visai kitų šalių, su visai kita kultūra ir smagiausia, kad turėjome apie ką pasikalbėti, padiskutuoti ir taip susirasti naujų draugų.

Greta Stonkutė

Kelione į Strasbūrą visam gyvenimui paliko neužmirštamų prisiminimų, stipriai suartino su klasės draugais ir suteikė didžiulę patirtį. Šioje kelionėje ne tik aplankiau daugybę Europos miestų ir susipažinau su skirtinga jų kultūra bet ir dalyvavau "Euroscolos" projekte. Labai dėkoju LSMU gimnazijai ir klasės draugams, kad suteikė man tokią nuostabią galimybę.

Greta Ratkevičiūtė